این کیه که قد آیینه عکسشو زدن به دیوار

                                    چه قدر شبیه من نیست

                                                                نه خدایا! منم انگار!.....

۱۳ خرداد ۱۳۶۸

۱۳ خرداد ...یاد اون روز افتادم که بهت گفتم چه قدم نحسی داشتی...همین که تو اومدی امام رفت...! و تلاش تو برای توجیه این قضیه که من ۱۳ به دنیا اومدم و امام ۱۴ فوت کرد و....دوباره مخالفت من....

از سال ۷۹ تا حالا...! دیگه کم کم قسمتی از خودم شدی...شاید انقدری که روز تولد تو یادمه واسه خودم یادم نباشه...!

دفتر چه خاطراتم رو که آخرین بار اونجا برام نوشتی رو شاید بیشتر از ۱۰۰ بار خوانده باشم....هیچ وقت برام تکراری نیستن....هیچ وقت...

تولدت مبارک حرف کوچیکیه برای تبریک روزی که تو توش به دنیا اومدی ( عجب جمله ی رمانتیکی بود...حالم بد شد!)

۱۸ ساله شدی ....داری کم کم بزرگ میشیا!!

یاسمن گلم تولدت مبارک.... کنکور که هیچی...! امیدوارم از سخت تر از اون هم موفق بیرون بیایی...

امیدوارم هر جا هستی شاد باشی و بزرگ...!

تو آدم بزرگی میشی...من ایمان دارم....

این کلاس ایرانیا منو مرده!!

توی اتوبوس نشستیم. یه دختره داره با موبایلش حرف می زنه

- ...ببین پس حتما امروز میای دفتر دیگه....آره؟!....پس من برناممو با شیدا به هم می زم....

خداحافظی می کنه . گوشیشو میندازه تو کیفش و یه گوشی دیگه بر می داره

-....سلام شیدا جان...امروز نمی تونم بیام....

۲ ساعت بدون اینکه حواسم باشه زل زدم به دختره...و تو تمام این مدت به این فکر می کنم: که چی؟!!!!

شنیده بودم که جدیدا مد شده که ۲ تا خط داشته باشن و مسلما ۲ تا گوشی....ولی من همچنان تو فلسفش موندم...آخه آدمی که تهش دانشجو و فوقش کارمند یه جا، ۲ تا گوشی به چه دردش می خوره؟!!! حالا اگه رئیس جمهور بود یه چیزی....!

مطمئنم که هممون بارها از این موارد دیدیم...چیزی که به صورت اپیدمی تو ایرانیا هست : کلاس!

اگه مخالفین کافیه  یاهو ۳۶۰ چند نفر را ببینین!

توی ۹۰ در صد موارد جلوی شبکه تلوزیونی مورد علاقه نوشتن: ام بی سی ، ال بی سی یا هر چیز دیگه ای که نشون بده ماهواره دارن! عمرا اگه روزی یه ساعت نگاه کنن یا اگه نگاه کنن چیزی ازش بفهمن!

اگه کسی ازت بپرسه که مثلا فلان گروه موسیقی خارجی رو می شناسی و تو بگی نه ، چنان نگاه عاقل  اندر سفیهی بهت می کنه که تا عمر داری یادت نمی ره....

یا احتمالا رفتار همه وقتی بفهمن که مارس و اسنیکرز و پرینگرلز ( نمی دونم درست نوشتم یا نه!!!) خوردی باهات نسبت به قبل فرق می کنه...!!!!!

یا مثلا اگه یه چوب اسکی بکنی تو کوله پشتی ات و تو شهر قدم بزنی ، احتمال داره به خاطر باکلاس بودن ازت امضا بگیرن!

یا اگه خونه ی طرف زعفرانیه و اقدسیه و ...باشه حتما تو یاهو ۳۶۰ اش این مطلب را ذکر می کنه...!

یا گوشی گرفته ۱ میلیون تومان ( تازه عمرا اگه آدم قیمتش را بفهمه!)‌ و جز اس ام اس زدن کار دیگه ای باهاش نمی کنه!

یا مانتو خریده ۵۰۰ هزار تومان فقط به خاطر اینکه از فلان نقطه ی شهر یا از فلان مغازه خریده....


حالم رو بهم می زنن....نمی دونم شاید من آنرمالم ! اگه منطقیه امیدوارم خدا یه عقلیم به ما بده!!!!


دیگه اینکه یه مشکل اساسی برام پیش اومده...خواهشن تو دعاهاتون ما رو یادتون نره....